*** To jest archiwalna strona szkoły! Zapraszamy na aktualną stronę internetową  www.zsostargard.pl  ***

BIP

Do końca wakacji zostało....

Do końca wakacji zostało... 01.09.2015 8:00

O Scratchu.

Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania. Scratch pozwala na proste tworzenie aplikacji mogących wykorzystywać dźwięki, rysować, porównywadć kolory i wiele więcej. Jest całkowicie bezpłatny i działa na różnych systemach operacyjnych, co czyni go dostępnym dla każdego ucznia. Z powodzeniem można go już używać w pracy z sześciolatkami. Ciekawym jest również fakt, że stworzone aplikacje można udostępnić w Internecie, a następnie umieścić na stronie internetowej. Aplikacje w Scratchu buduje się (dosłownie) w edytorze bloków funkcjonalnych. Nie wymaga to wcześniejszej znajomości żadnego języka programowania. Wszystkie komendy wypisane są na bloczkach, w języku polskim. Mają one, w zależności od swojego przeznaczenia, różne kolory. Dzięki temu struktura tworzonej aplikacji znacznie zyskuje na przejrzystości. Żródło:" Programowanie wizualne dla każdego" Podręcznik dla nauczycieli. Piotr Szlagor. ( Podręcznik w wersji online do pobrania: https://edustore.eu/publikacje-edukacyjne/63-programowanie-wizualne-dla-kazdego-przewodnik-po-scratch.html)

Jak zainstalować program?

1) Otwieramy stronę : http://scratch.mit.edu/
2) Klikamy: Pomoc
3) Po prawej stronie na pasku klikamy : Scratch 2 Offline Editor (Beta)
4) Następnie klikamy na: Install Now.
5) Postępujemy zgodnie z komunikatami.

Ciekawe linki.

1) Programowanie wizualne (Scratch): od ośmiolatka do dorosłego.

2) Poćwicz algorytmiczne myślenie.

3) Ciekawe gry zrobione w Scratchu.

4) Czy programowanie to właściwe zajęcie dla dzieci?

5) Informacje o programie " Mistrzowie kodowania"

6) Kodowanie nie jest tylko dla informatycznych geniuszy, uważa Mitch Resnick z MIT Media Lab. Jest dla każdego. W tym zabawnym, pełnym przykładów wykładzie Resnick przedstawia korzyści płynące z uczenia dzieci kodowania, by mogły on nie tylko "odczytywać" nowe technologie, lecz również samodzielnie je  tworzyć. (Sfilmowano w TEDxBeaconStreet). Zapraszamy do obejrzenia filmu.